Peru - Pohodový týden u Machu Picchu s návštěvou Duhových hor

od 74 990 Kč

Popis

Poloha:

Peru je překrásná země s bohatou historií. Peru druhým jménem „Zěmě Inků”, slavného národa, který zničila chamtivost evropských zemí. Dnešní Peru má mnoho tváří, jak chudou tak tu bohatou. Peru je zajisté místo které stojí za navštívění i přesto, že země je pro mnoho Evropanů drsná a mnoho si jich sáhne na dno fyzických sil, ale odměnou jim je uvědomění, jak málo stačí ke štěstí a jak malicherné jsou některé jejich problémy v porovnání s lidmi, kteří v Peru žijí.

Program:

1. - 2.den:
letecký přesun do LIMY (v případě potřeby tranzitní nocleh), přelet do CUZCA (UNESCO, 3 300 m n. m.) - aklimatizace, prohlídka města s křivolakými uličkami, koloniálními paláci a chrámy na inckých základech, Plaza de Armas, katedrála, Chrám Slunce a Zlatá zahrada Coricancha.

3. den:
celodenní túra po okolí Cuzca: skalní observatoř a svatyně slunovratů QENKO („Labyrint“), mystický Chrám Měsíce (TEMPLO DE LA LUNA) s tradičním obřadem k uctění Matky Země a na závěr prohlídka monumentální incké svatyně SACSAYHUAMAN (3 600 m n. m.) tyčící se nad městem.

4. den:
nejprve navštívíme incké posvátné prameny TAMBO-MACHAY (3 700 m n. m.) a strategickou strážní pevnost PUCA PUCARA, poté sjedeme do Posvátného údolí řeky Vilcanota a prohlédneme si incké středisko experimentálního zemědělství PISAQ (3 400 m n. m.) s chrámovým komplexem položeným vysoko v oblacích - čeká nás výstup s převýšením cca 200 m a poté sestup po strmých terasách (cca 600 m) do stejnojmenného tržního městečka s bohatou nabídkou tradičních výrobků.

5. den:
minibusem přejedeme do Posvátného údolí řeky URUBAMBYA, kde si prohlédneme legendární nedokončený chrám OLLANTAYTAMBO s jeho neuvěřitelně obřími kvádry z růžové žuly. Poté nastoupíme do turistického vláčku a přejedeme do Aguas Calientes neboli Machu Picchu Pueblo, kde se ubytujeme na 1 noc (cestujeme nalehko, velká zavazadla zůstávají v našem hotelu v Cuzcu). V podvečer se ještě můžeme vykoupat v místních léčivých termálních pramenech.

6. den:
návštěva legendárních ruin paláců a chrámů MACHU PICCHU (UNESCO, 2 400 m n. m.), hned ráno výstup cca 600 výškových metrů po 2200 schodech na monumentální horu MACHU PICCHU (3 060 m n. m.) s dechberoucím panoramatickým výhledem na celý komplex s dominantou WAYNA PICCHU tyčící se nad ruinami, poté prohlídka celého magického komplexu Machu Picchu. Návrat turistickým vlakem a minibusem zpět do CUZCA.

7. den:
nenáročná turistika na náhorní plošině ve výšce 3 300 metrů s výhledy na zasněžené andské vrcholky, kterým dominuje Nevado Verónica (5 682 m n. m.), návštěva záhadných kruhových inckých teras MORAY a fascinující solné pánve SALINERAS DE MARAS, kde stejně jako v minulosti těží místní rodiny pověstnou růžovou sůl v terasovitých solných jezírcích, v jejichž hladině se odráží ostré vysokohorské slunce - voda je důmyslným systémem rozváděna do jednotlivých jezírek úzkými kanálky.

8. den:
časně ráno odjezd do Duhových hor VINICUNCA (RAINBOW MOUNTAINS) v masivu posvátné hory Ausangate (6 384 m) - tentokrát nás čeká výstup cca 560 výškových metrů náročný na aklimatizaci - budeme se pohybovat v nadmořské výšce okolo 5 000 m n. m. Putování kouzelnou krajinou velehor nás odmění nezapomenutelnými pohledy na neskutečně barevné horské svahy Duhové hory.

9. den:
rozloučení s Cuzcem, nákupy tradičních výrobků na místních tržištích, přelet z Cuzca do Limy a odlet domů.

10. den: